İnancını Kaybetme Kardeşim.

Kehf dizisinin ilk bölümünde, Romalıların bir inananı ateşe götürdüğü o sahneler unutulmazdır. Hani zindan arkadaşları demir parmaklıkları ona güç verircesine sımsıkı sıkarken, güç verircesine haykırıyorlardı:

-İnancını kaybetme kardeşim.


 

Sosyal medyada ünlü bir yazarın “Ateizm, deizm artıyor, dindarlık düşüyor. Peki niçin?”yazısı dolaştı durdu:

“Kendini dindar addedenlerin oranı 2018 de yüzde 50’ye düşmüş.”

2019 da (seçim sonrası) yapılan ankette ise muhafazakar oranı yüzde 37... Ciddi bir düşüş..

Demek dikkat etmeliyiz, bazıları müslümanlara göre davranıyor.


 

Yazarın eleştirileri 1980’ler mantığı ile aynı. 2180 yılında da aynı sorular sorulursa lütfen şaşırmayınız.

Savunma ise sanırım hadsizlerin bile haddinedir.

Siyasi eleştiriler hariç cevaplamaya çalışalım:

"Müslüman denilen coğrafyanın her tarafında derin bir çürüme, tembellik, şiddet, ahlaki zayıflık, geri kalmışlık, haksızlık ve hukuksuzluk hakim:" deniyor.

Cevap 1.Dünyevileşme, ahlaki erezyon genel bir sorun. Tüm dünyada, örnek alınan Batı Avrupa’da da sayısız suçlar işleniyor.

2.Yazar bile 'müslüman denilen' diyor. Çünkü aslında biliyor ki, ülkeler dindarlardan ibaret değil, karmakarışık. Keza kanunlar ve elitler de...

3.İlaveten, bazıları dünyamızı bozma çabasındadır.


 

Yine:"Bu kriz, Müslümanların ya da Müslüman ülkelerin krizi değil. Bizatihi İslam’ın yaşadığı bir kriz:" diyor:

C:1.Dan Brown'ın filmindeki papaz bile benzer eleştiriye:

-Din kusursuzdur, kusur insandadır. der.

Aracınız ile kaza yaparsanız suç sizindir.

2.1200-1300 yıl kurallarına uyanları yüceltmiş; İstanbul’u, atalarımıza ihsan etmiş bir dine bu saldırı iftiradır, zulümdür.

3.Alimler ra çözümü de kibarca söylüyor: -Peygamberimizi sav tanıyıp sevip, uymalıyız.


 

"Yüzlerce asır önceki yorumuyla günümüz yaşantısına şekil vermeye çalışan bir din anlayışı var:" der:

C:1.Aletler değişebilir, Peki, Fazilet, ahlak kavramları Çağa göre değişmeli midir?

2.Günümüzde sadece bazı yüksek ruhlarda yaşayan platonik bir sevgidir o.

"Sadece insana bir şey vermesi meselesi de değil, ayak bağı olma durumu da var:" der:

C:1.İbadet 1 saatinizi alır. kalan 23 saatte çalışıp atomu parçalayınız, engel ne?

2.Demek o artık aziz hatırasına dahi hürmetsizlik edilendir.


 

"Mesela kızların çocuk yaşta evlendirilmesinin tartışılması:"

1.Böyle bir emir olmadığı (Hz.Ayşe validemizi kastediyorsa, evlilik yaşının 22 olduğu ispatını Mehmet Ali Bulut bey) cevabı verildi.

2.Sınırlar çizilmiş olabilir.

"Kadınların miras ve şahitlik meselelerinde yarım kabul edilmesi:"

1.Bu kurallar bir bütünlük içinde anlamlıdır. Eşimizle tam oluruz. Etraflıca düşünmeden inkar hatadır.

2.Şahitlik vasıflarına bugün tüm erkekler sahip midir?


 

“Yahudi ve Hıristiyanları dost edinmeyin” diyerek farklı din mensuplarıyla günümüz dünyasında mümkün olmayan diyalogsuzluk önerileri" der:

-Sevgili Peygamberimiz sav ehli kitaba özgürlük vermiş, ticaret yapmıştır. Keza Osmanlı da... Kastedilen sırdaşlıktır, herkesle sırdaş olunmaz.


 

"Kanaatime göre laiklik, günümüz yaşamına uymayan İslam anlayışının yarattığı tıkanıklığı aşmanın tek yolu:"

-Zaten neyiz ki? Yıllardır duyduğunuz belki 250 yaşında sözler. . İşimizi yapsak ahlaklı olsak çoğu sorun biter.

..

Öteyandan Youtube'da deistim diyen bir genci izledim:

-Herşeyi anlarım da, Allah Celle bizi Neden yarattı? cevap verin, diye sormuş:

(İlginçtir, Deistim diyen genç bile içten içe, yukarıdaki gibi soruların makul bir cevabının olduğunu hissediyor.)

Deist kişi (Allah'a inanan) yolun zor kısmını geçmiştir.

Çünkü, Hz Allah’a cc inanıyorsanız asil Elçileri ve kitaplarına inanmak zorundasınız.

“Hanginizin davranışça daha iyi olduğunu deneyerek göstermek için ölümü ve hayatı yaratan O’dur. O, güçlüdür, çok bağışlayıcıdır.” Mülk 2.

Şeref asalet ondadır.

-İnancımızı kaybetmeyelim kardeşim.


 

Ol vaktin bir olasın

İkilikten kalasın

Cansız gel bu kapıya

Baki dirlik bulasın

Yunus Emre hz ra.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.